Farabi Değişim Programı Barınma ve Burslar İle İlgi Sorular

SORU 1: KYK’lıyım, hakkım devam eder mi ? 

KYK’da kalıyorsan, kayıtlı bulunduğun yurttan gideceğin yurda
naklini isteyebilirsin. Yapılması gereken işlemlerle ilgili olarak yurt
müdürlüğün ve KYK ile irtibata geçmelisin.

SORU 2: YÖK’ün Farabi öğrencilerine vereceği karşılıksız 
burs ne kadar ve zaman ödenir?



 Farabi öğrencisi olma hakkını kazanmak aynı zamanda 8 ay
boyunca karşılıksız burs ile de desteklenmek demektir. Bu tutar her
yıl YÖK tarafından güncellenir. Belirlenen burs tutarının %70’i her
ay, ilgili ayı tamamladıktan düzenli olarak eline geçecektir(ücrete
tabii sürekli çalışan değilsen). %30’lık kısım ise başarı oranına
göre(başardığın kredi/aldığın kredi) kendi üniversitene döndükten
sonra hesabına toplu olarak yatırılacaktır. (%30’luk hakkın 31
Ağustos’a kadar eline geçecektir.) Bu arada önemli bir bilgi; hem
Farabi bursu alıp hem de diğer aldığın burslarla kredileri almaya
devam edebilirsin.

SORU 3: Kaydımı yaptırdım. Ilk ayımı tamamladım ama
bursum yatmıyor, geç yatıyor, eksik yatıyor yada toplu
olarak yatıyor bu durumda ne yapmam gerekir?

Öncelikle bu durumu kendi üniversitenin Farabi Koordinatörlüğüne
bildirmelisin. Eğer değişen bir şey olmazsa son çare YÖK’e ulaş.

SORU 3: Farabi öğrenciliğim devam ederken bursum 
hangi durumlarda kesilir?

Disiplin cezası alman durumunda disiplin cezası süresi boyunca
ve raporlu olduğun süre zarfında (1 ay ve üzeri sağlık raporları için
geçerlidir) bursun kesilir.

SORU 4: Hangi durumlarda bursu iade etmem gerekir? 

Almış olduğun tüm derslerden devamsızlıktan kalman
halinde,yatay geçiş yapıp veya sürekli ücrete tabii bir işe başlayıp
gönderen kuruma bildirmeyerek burs almaya devam ettiğin
takdirde almış olduğun tüm bursları iade etmen gerekir.


Farabi Değişim Programı İle İlgili Genel Sorular


Farabi Değişim Başvuru Ve Kabul Süreci İle İlgili Sorular






20 yorum :

  1. her hangi bi dersi bırakma durumunda sene sonunda verilecek olan %30luk bursum yanar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursunuz yanmaz kaldığınız ders başına kesilir.

      Sil
  2. mesela ben 2 dersten kaldım. kredi olarak toplamın 6 da 1 i yapıyor. bu durumda ben %30 luk kısmın 6 da 5 ini mi alacağım ?

    YanıtlaSil
  3. Ben farabiyle geçtiğimde kyk da kalma hakkım olur mu normalde kyk da kalmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soruna cevap bulabildinmi aynı sorun bendede var?

      Sil
    2. ya bende senin durumundayım, sorunun cevapını öğrendin mi

      Sil
  4. ben kyk da kalıyorum 2014-2015 güz/bahar dönemini kazandım ancak yurt nakil kayıt son günü ne zaman onu kyk ya sorduğumda en kısa zaman diyor ancak tam tarihi belli değil bunu nasıl öğrenirim

    YanıtlaSil
  5. ben 2014-2015 güz/bahar dönemini kazandım ve kyk da kalıyorum nakil işlemi için son gün ne zaman yurt bilgi vermedi bu konuda gideceğim yurtta bilgi vermedi bunu nasıl öğrenebilirim

    YanıtlaSil
  6. Yurt hakkim yok bu sene basvuracam cikmasi halinde ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  7. Tez döneminde farabiyle kabul edildim ama şu tarih olmasına rağmen yeni üniversitem bana bir danışman vermiş değil. Şikayet dilekçesi falan mı yazmam gerek?

    YanıtlaSil
  8. Farabi değişim programı burs ile ilgili yeni karar alınmış. " İki yarıyıl gidecek öğrenciler sadece güz yarıyılı burs alabilcektir. " doğru mudur ?

    YanıtlaSil
  9. Farabi bursu ile kredi bursu aynı anda mı veriliyor yoksa sadece ikisinden biri mi veriliyor?

    YanıtlaSil
  10. OKUDUĞUM ÜNİVERSİTENİN KYK YURDU YOK FARABİ YAPTIĞIM TAKDİRDE GİTTİĞİM ÜNİVERSİTENİN KYK YURDUNDA KALABİLİR MİYİM?

    YanıtlaSil
  11. evet doğru ben 3. sınıf için farabi yaptım geçtiğim üniversitede 2 dönem yani 1 sene kalacam ama 4 ay burs verecekler alınan yeni kararla.farabi yapıyorsanız kyk yurt naklini yapabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  12. Fararabi burslari bu sene ne zaman yatacak?

    YanıtlaSil
  13. ben Farabi yaptım bu yıl giresundan tarbzona ktü ye basta burs almaya hak kazandım ama su an yenilemişler 72 sıradan 73 e dusmusum ve burs için olumsuz yazıyor ve de benim bir ustumdeki kişinin de ortalaması 2.52 benimde bu konuda napabilirim sonuçta bana verilmiş bir hak tekrar geri alınamaz yardımcı olursanız sevinirim şimdide tesekkürler

    YanıtlaSil
  14. Farabi bursları hangi tarihte yatıyo

    YanıtlaSil
  15. Farabi burs hangi tarihte yatıyo

    YanıtlaSil
  16. hem çalışıp hemde okuyarak farabiye hak kazanmış biri olarak, bursa çok ihtiyacım olmasına rağmen burs alamıyorum. kimse hobi olarak çalışmıyor ihiyacı olduğu için insanlar çalışıyor asıl onlara verilmeli ki çalışmak zorunda kalmasınlar. ama ne yazık ki ailesinin parasıyla gül gibi geçinen okul dışında göt büyütmekle meşgul insanlar bu bursa layık görülüyor

    YanıtlaSil
  17. bursum hala yatmadı bilgisi olan var mı

    YanıtlaSil